יש הרבה מאוד דרכים לשווק מוצרים ושירותים שמציעים עסקים ולחשוף אותם בפני לקוחות פוטנציאליאולם כנסיםים חדשים. שיווק נכון כרוך ביצירתיות רבה וחשיבה על הדרכים המתאימות ביותר עבור העסק בהתאם לתחום הפעילות שלו, סוג המוצר/שירות שהוא מעוניין לקדם ומאפייני קהל היעד. אולם כנסים יכול להתאים בצורה מיטבית כמקום לאירוע מסוג זה.

הפקת אירוע השקה

אחת הדרכים לשיווק וחשיפה של מוצר או שירות הינה באמצעות הפקת אירועים עסקיים רשמיים ובאופן ספציפי יותר, הפקת אירועי השקות למוצרים או לשירותים. יש הרבה מאוד יתרונות להפקת אירוע השקה. אירוע השקה יכול לחשוף חברה חדשה או מוצר חדש/משופר של חברה קיימת בפני הציבור הרחב. במקרים בהם מדובר על מוצר או שירות שמכוון לעסקים (B2B), יוזמנו להשקה חברות ועסקים שיוכלו להפיק פירות ממנו. כמו כן, השקה הינה אירוע עסקי שאחת ממטרותיו יכולה להיות גם יצירת שיתופי פעולה עם עסקים ו/או משקיעים חדשים. אחד הפרמטרים לקביעת מידת ההצלחה של אירוע השקה הוא מספר האנשים שהגיעו אליו וכמות החשיפה של העסק, המוצר או השירות.

אולם כנסים – מקום לאירוע השקת מוצר

לשם הפקת אירוע השקה מצליח, יש לערוך תכנון מקדים קפדני ולשים לב לפרטים, מן הגדולים ועד הקטנים ביותר. בין האלמנטים שיש לדאוג להם ניתן למנות מקום לאירוע, לו יכולה להיות השפעה מכרעת על הצלחת או כשלון האירוע.

בעוד עסקים קטנים לרוב מפיקים אירועי השקה קטנים, רובם במקום העסק עצמו, כאשר מדובר בהשקת מוצר או שירות של חברה גדולה, מיזם גדול וכו', הבחירה תהיה בהפקת אירוע השקה מושקע יותר, רב-משתתפים. כאשר מעוניינים ליצור אירוע יוקרתי כזה המיועד להכיל מספר גדול של משתתפים, פעמים רבות הבחירה תהיה מרכז כנסים, אשר מציע מגוון אפשרויות של אולמות וחללים סגורים ופתוחים, כך שניתן לערוך אירוע עשיר במיוחד, אשר יכול לכלול אלמנטים שונים כמו הרצאות, פרזנטציות, דוכני שירות/מכירה, הופעות אומנותיות ועוד. היתרון במרכז כנסים הוא שניתן לבחור אולם כנסים או מספר אולמות ספציפיים כמו גם חללים נוספים וכך ליהנות ממענה מדויק לצרכי העסק והתקציב העומד לרשותו. ברוב המקרים, מרכז כנסים כולל גם אולם אודיטוריום אשר הינו אידיאלי לפרזנטציה של מוצר או שירות חדש, שכן הודות למבנה שלו, הוא יכול להכיל מספר רב של משתתפים, וכולם יכולים לצפות בצורה נוחה במרצה/מנחה ובמצגת או סרטון הנלווים.

בנוסף ליתרון של מרכז כנסים בהיבט של מגוון אולמות אירועים וחללים שונים, ישנו יתרון המיקום. מרכזי כנסים לרוב נמצאים במיקומים מרכזיים, בדיוק בגלל החשיבות של מיקום נגיש ונוח, אלמנט חשוב ביותר כאשר מדובר באירוע רב-משתתפים שמושך לא פעם אנשים מכל רחבי הארץ ואף מחו"ל. לכן, כאשר מדובר על הפקת אירועים עסקיים גדולים, בין אם מדובר על השקה או כל סוג אירוע עסקי אחר, אולם כנסים במרכז הוא הבחירה המועדפת.

אמנם השם מרכז כנסים עלול ליצור את הרושם שהוא משרת רק בתור מקום לכנס, אך למעשה הוא מספק מענה מיטבי לכל אירוע עסקי. בנוסף ליתרונות שכבר צויינו מעלה, אולם כנסים מצויד בדרך כלל כבר באבזור וציוד טכני אשר נדרש בהשקות ואירועים עסקיים אחרים, כמו מקרן, מסך הקרנה, מערכת הגברה ועוד. ככל שעולה הצורך, מרכז כנסים יכול לחסוך למפיקים זמן רב שכן במקרים רבים השכרתו משמעה קבלת שירותים משלימים או הפניה לספקים מומלצים אשר משתפים פעולה עם המרכז, כך שאין צורך להקדיש זמן נוסף לאיתור ספקים חיצוניים.