מרכז כנסים וואהל סנטררבים מבעלי העסקים בוחרים לירות לכל הכיוונים ולנסות את מזלם. הם מדפיסים פליירים ופוסטרים, כרטיסי ביקור ומחלקים אותם לכל מי שמעוניין לקרוא. לאחר מכן הם מפרסמים מודעה בעיתונות המקומית או הארצית, ולפעמים אף ברדיו. לאחר תומם של ניסיונות אלה, מגיע תורם של דף הפייסבוק, ואתר האינטרנט. הם לעיתים אף מנסים לשווק את העסק באמצעות הפקת אירוע עסקי. ברבים מן המקרים, ניסיונות אלה לא מגיעים לקרסוליים של החברות הגדולות, לא מכיוון שלא הושקע בהם כסף במידה מספקת, לא בגלל שהאמצעים עצמם לא טובים, אלא בגלל שחסר הקו המחבר בין כולם – המיתוג. מיתוג הוא אחד החלקים החשובים בבניית אסטרטגייה שיווקית לכל עסק, מגדול עד קטן, אף על פי שלפעמים נראה כי לעסקים קטנים מיתוג הוא מותרות או פעולה לא נחוצה.

אחידות היא שם המשחק

מיתוג לא אומר דווקא שצריך להתנהג כמו קוקה קולה או כמו אורנג’. זה לא אומר שחייבים להיכנס לתודעת ציבור רחבה ושכולם יכירו אותנו. כל מה שזה אומר זה שחייבת להיות אחידות, קו מסויים שמחבר בין האופי של הארגון או העסק, לבין הדרך בו הוא מוצג בפני הציבור. ההצגה של העסק בפני הציבור נעשית באמצעים הפרסומיים והשיווקיים השונים בהם הוא משתמש, וגם באמצעות השירות עצמו אותו הוא נותן. בניית אסטרטגייה שיווקית נכונה חוסכת פעמים רבות כסף, זמן ומאמץ רב לבעלי עסקים שבונים את האמצעים השיווקים שלהם אחד על השני ולא יורים לכל הכיוונים בצורה מפוזרת, ללא אחידות וללא כיוון ברור.
כאשר מפיקים אירועים עסקיים, יש לתכנן את האירועים כך שיתאימו לקו שנבנה מבעוד מועד בתהליך מיתוג העסק, בכדי להבטיח הטמעת המסרים הנכונים בקרב משתתפיו והשגת מטרות העסק.

כיצד מתחילים?

צעד ראשון במיתוג הוא בידול. בידול משמעותו נבדלות, במה העסק שלנו שונה מהאחרים. אנו חיים בעידן בו כבר אמרו הכל לפנינו, כבר עשו הכל לפנינו, ויש עוד אלפים כמונו, ובכל זאת, בכל יום צצים עסקים חדשים, ורבים מהם גם מצליחים להמריא אל השחקים. ברוב המקרים העסקים שמצליחים בצורה המהירה והיציבה ביותר הם עסקים שמבינים את נקודות החוזקה שלהם, הנקודות בהן הם שונים מהאחרים, הנקודות שנותנות להם יתרון משמעותי מעל המתחרים ומשאירות אותם גבוה מעל כולם. בידול נכון הוא מפתח נכון וחשוב למיתוג ולכן כאשר בונים אסטרטגייה שיווקית, אחד הצעדים הראשונים בבנייתה יהיה ההגדרה של הנקודות שמעניקות לעסק יתרון על פני המתחרים.

וכיצד ממשיכים?

לאחר שהנקודות המרכזיות שמעניקות לעסק יתרון הובנו ונרשמו, ניתן להחליט על קו אחיד של פרסום ולמעשה ליצור את המותג. הוא יכול לבוא בצורת לוגו, סלוגן, שם, עיצוב מיוחד או גישה. לא משנה מה, העיקר שיהיה קו אחיד. לאחר שהקו האחיד הוחלט, ויש כיוון ברור ומוחלט, ניתן ליישם אותו בכל האמצעים השיווקיים והפרסומיים שהוחלט עליהם במסגרת האסטרטגייה שנבנתה לעסק. קו המיתוג האחיד שבא לידי ביטוי בנייר המכתבים, בעמוד הפייסבוק, באתר האינטרנט, בפוסטרים ובפליירים של בית העסק, הוא זה המאפשר חדירה עמוקה יותר לתודעת הציבור, וצבירת דעת קהל חיובית.