נטוורקינג, או בעברימקום לכנסיםת רִשּׁוּת עסקי, משמעו שימוש במפגשים בין  אנשי עסקים ובעלי עסקים במטרה ליצור קשרים. באירועים עסקיים רבים, ביניהם גם כנסים, אחד מהאלמנטים שמצביעים על ההצלחה שלהם הוא המידה בה התקיימו התנאים ליצירת שיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות. רוצים לעודד נטוורקינג באירוע שלכם? המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם.

מעבר לדוברים ונותני חסויות, הזדמנויות לנטוורקינג צריכות להיות נקודת חוזק נוספת שתציעו למשתתפים באירוע שלכם. כמארגני אירוע עסקי, חלק מהאסטרטגיה שלכם בהפקת האירוע צריך להיות מתן הזדמנויות לנטוורקינג בין המשתתפים כדי להעניק להם ערך גבוה ככל הניתן מהאירוע. כך גם האירוע שלכם ייזכר, ולטובה.

  1. גייסו את הרשתות החברתיות והאינטרנט לצורך נטוורקינג – צרו קהילות באמצעות הרשתות החברתיות כדי להגביר את המעורבות של המשתתפים כבר לפני האירוע עצמו. במרחב האינטרנטי יוכלו המשתתפים ליצור קשרים בין הפרופילים שלהם, לכתוב הודעות אלו לאלו, לתאם פגישה במהלך האירוע שלכם וכו'. בנוסף, תוכלו ברשתות החברתיות ובשיווק באימייל לתת למשתתפים טיפים לגבי נטוורקינג לפני האירוע, וכך לעזור להם לעשות זאת בפועל במהלכו.
    עודדו את האנשים גם לשתף אונליין את ההתרשמות שלהם מהאירוע ולהגיב להעלאות שלכם לרשתות החברתיות במהלך האירוע ולאחריו, וכך תיצרו הזדמנויות נוספות עבורם ליצור קשרים נוספים.
  1. תגי שמות – תגי שמות הם הכרח באירועים רבים, ולמרות ששם המשתתף ושם החברה בה הוא עובד מעודדים שיחה בין המשתתפים, הוספת פרטים נוספים או הקצאת צבע ייחודי לדוגמה לתחום הפעילות יכולים לאפשר יותר אינטראקציה.
  2. עודדו פעילויות 'שוברות קרח' – משתתפים באירועים עסקיים ובוודאי בכנסים יושבים לא מעט בתוך אולמות כנסים ומקשיבים להרצאות פרונטליות. בקשו מהמנחים לעודד משתתפים בהרצאות ובסדנאות לשתף מניסיונם ולהגיב, ואף לשלב בחלק מהן חלוקה לקבוצות קטנות ופעילויות שיעזרו לשבור את הקרח בין המשתתפים.
  3. עשו שימוש מיטבי במקום המארח את האירוע – המקום בו מתקיים האירוע יכול לעודד נטוורקינג או למנוע אותו. בחרו מקום שבו יהיה קל למשתתפים לעבור בין אולם כנסים אחד לאחר בקלות, ולא לבזבז זמן יקר בחיפושים במקום ליצור קשרים ביניהם.
    נקודה חשובה נוספת היא גודל המקום. בחירת מרכז כנסים מרווח תהיה אופטימלית, משום שהוא יאפשר חלוקת המשתתפים לקבוצות קטנות יותר למספר פעילויות במקביל. העובדה שמרכז כנסים מכיל מספר אולמות וחללים שונים יאפשר באולמות או חללים מסוימים סידורי ישיבה אידיאליים יותר לנטוורקינג במהלך הפעילויות ובאחרים סידורי ישיבה מותאמים להרצאות.
  4. שלבו באג'נדה של האירוע זמן ייעודי לנטוורקינג – ספקו למשתתפים הזדמנות לנטוורקינג עם משתתפים שונים באירוע, לאו דווקא בהרצאות או הפעילויות בהן השתתפו באולמות השונים. לשם כך מומלץ לבחור מקום לכנסים או לאירועים עסקיים אחרים שכולל לובי נרחב. לחילופין, הפסקות לכיבוד קל יכולות להוות גם הן הזדמנות לנטוורקינג. תוכלו לעזור למשתתפים לפתוח בשיחה בדרכים יצירתיות כמו הדפסת הצעות או רמזים לנושאי שיחה על גבי המפיות…
  5. ייעדו אזור מסוים בו יוכלו המשתתפים להשאיר פרטים לגבי החברה/העסק שלהם – אזור כזה בו יוכלו המשתתפים להשאיר כרטיסי ביקור ו/או חומרים אחרים הכוללים פרטי יצירת קשר ישרת את המשתתפים שמעוניינים לבדוק האם יש אנשי עסקים או בעלי עסקים עימם יוכלו ליצור קשרים ושיתופי פעולה, בין אם הם אלו המעוניינים להציע שירותיהם או הם אלו המחפשים מישהו שיוכל להעניק להם פתרונות.

לסיכום, כמארגני אירוע עסקי או כנס, תוכלו לעודד נטוורקינג במספר דרכים, לפני האירוע, במהלכו ולאחריו. זאת, על ידי רתימת הרשתות החברתיות ושיווק דיגיטלי לעניין, בחירת מקום לאירוע עסקי שיאפשר נטוורקינג, שילוב תכנים שמעודדים נטוורקינג ועוד.