אולם כנסיםענף הקייטרינג הוא תחום רווי של נותני שירותים המתחרים זה בזה. לכל חברה יש אופי שונה וכמובן בהתאם לכך גם התפריט, רמת המזון המוגש וכמובן גם היכולות המקצועיות של החברה.

כאשר מתכננים אירוע עסקי כגון כנס, השקת קו מוצרים חדש, סמינר או יום עיון ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאלים, או סתם צ’ופר מפגש ללקוחות הוותיקים, יש חשיבות גדולה חברת קייטרינג בעלת ידע וניסיון בתחום הנ”ל, כיון שהחלטה שגויה עשויה להשפיע על הצלחת האירוע או כישלונו ושום חברה או ארגון לא היו רוצים שהאירוע שלהם ייכשל.

באירוע עסקי ישנה חשיבות גבוהה לבחירה נכונה של מקום לאירוע. בהתאם למטרת האירוע והצרכים שלו, יש לבחון אפשרויות שונות דוגמת מרכז כנסים או משרדי החברה.

תכנון קונספט של תפריט

התפריט אמור להיבנות בהתאם לאופי האירוע ומטרותיו. כמובן שצריך לקחת בחשבון את התקציב, העדפות וטעם הלקוח והמוזמנים לאירוע. רצוי לדעת כמה שיותר על המוזמנים האם הם שייכים לקהילה מסוימת, רוב נשים או גברים, רקע דתי וכד’.

צריך לקחת בחשבון שהאוכל לא אמור לגנוב את ההצגה, אלא אם מדובר בארוחת ערב באווירה אינטימית יותר, שהארוחה בה היא העיקר על מנת לכבד את המוזמנים.

בכנסים רבי משתתפים מומלץ לבנות תפריט לאירועי קוקטייל או צלחת מזלג המאפשר את המינגלינג והאינטראקציה בין המוזמנים והמארחים.

לתכנון התפריט יש חשיבות גבוהה שף מקצועי אמור ללוות אתכם לכל אורך התהליך ולהמליץ לכם מניסיונו עם העולם הקולינארי על מנות מתאימות.

חלבי או בשרי

רבים מתחבטים בשאלה קייטרינג חלבי או קייטרינג בשרי כמובן שזה תלוי באופי האירוע והמוזמנים. לעיתים יידרש גם תפריט חלבי וגם בשרי. במידה והכנס נמשך יום שלם יהיה צורך להזמין תפריט חלבי קליל המבוסס מגשי אירוח עם שפע של מיני קישים, כריכים במגוון מילויים, סלטים, מאפים מתוקים ומלוחים וכד’, לפעמים גם רצוי שיהיה מזנון רץ לאורך כל היום עם כיבוד קל ושתיה קלה וחמה. ואז בשעת צהרים נהנים מארוחת צהרים בשרית אשר יכולה להית מגוונת ניתן ליהנות מתפריט של קייטרינג אסאדו, או תפריט גורמה כמובן תלוי באופי האירוע ובתקציב.

יין ישמח לבב אנוש

בכל הנוגע לשתייה קלה וחמה זה כמובן מובן מאליו, לגבי אלכוהול צריך לבדוק בציציות האם יש צורך ובאיזו רמת אלכוהול מדובר. אחרי הכל אף אחד לא רוצה שהמוזמנים שלו יצאו מפוקוס. ניתן תמיד לשלב קוקטיילים קלילים עם נגיעה של אלכוהול אשר לא יגרמו לאף אחד לאבד את הדעת.

מה עוד צריך לבדוק

ישנם דברים בסיסיים שצריך לבדוק בקרב כל חברת קייטרינג לאירועים עסקיים.

  • ניסיון והמלצות.
  • רמת כשרות.
  • סוגי התפריטים המוצעים.
  • האם הם עומדים בתקציב.
  • יכולות לוגיסטיות.
  • מיקום גיאוגרפי.
  • ואחד הדברים החשובים ביותר – כימיה עם הספק. אחרי הכל, הרבה יוטל על הכתפיים שלו.