אולם כנסים

אולם כנסים – מרכז כנסים וואהל סנטר

מקצוע הרפואה הינו תחום אשר מצריך מן העוסקים בו לימוד מתמיד. הודות לאופיו זה של התחום, יש חשיבות רבה להתעדכנות סיסטמתית בחידושים, בפריצות דרך, בנקודות מוצא חדשות, בהתקדמות טכנולוגית ובמחקרים הנעשים חדשות לבקרים בתחומי הרפואה והביו-רפואה. לכן, אין זה מפתיע שבכל שנה מתקיים מספר רב של כנסים וימי עיון. בכדי לארגן כנס רפואי מצליח, יש צורך בידע הן בתחום הרפואי והז'רגון האופייני לו והן בתחום הפקת האירועים ואירועים מקצועיים בפרט. משימת הפקת כנס רפואי כוללת בתוכה אלמנטים רבים, החל מבחירת אולם כנסים, השכרת ציוד טכני (סאונד, וידאו וכו'), שירותי קייטרינג וכו', קביעת תוכן האירוע, מנחים ומרצים, לו"ז הרצאות/סדנאות וכלה בניסוח והפצת חומרים שיווקיים לפרסום האירוע בערוצים הנכונים, הכנת מערך הרשמה לכנס, גבייה ועוד.

באשר לתוכן האירוע, יש לקחת בחשבון את מכלול המטרות שמבקש הכנס להשיג. אירועים מסוג זה מאפשרים לעוסקים בתחום הרפואה להיות עם האצבע על הדופק ולהתעדכן עם קולגות ועמיתים למחקר. כנסים רפואיים יכולים לכלול גם חשיפת מוצרים ושירותים רפואיים חדשים ולמשוך חברות ומוסדות שונים.

בחירת אולם כנסים

בחירת מקום לאירוע הינה אחד האלמנטים הקריטיים להצלחתו של כל אירוע, ובוודאי כאשר מדובר על כנסים רפואיים. לוקיישן מוצלח הרבה פעמים יקבע באם האירוע שלכם יהיה הצלחה מהדהדת או כישלון צורם. באופן לא מפתיע, אחת הבחירות הפופולריות לאירועים מסוג זה היא מרכז כנסים, שכפי שמעיד שמו, לרוב יציע את הפתרון הטוב ביותר. מרכזי כנסים מציעים מגוון של אולמות וחללים אשר נבדלים במספר האנשים שהם יכולים להכיל וכן בסוג הפעילות שניתן לערוך בהם, כך שניתן להתאים לכל אירוע את החללים המתאימים בהתאם לצרכים, וכן לערוך מספר פעילויות במקביל.

למיקום הפיזי של המרכז גם כן חשיבות שכן ככל שהמיקום יהיה מרכזי ונגיש יותר, כך גדל הסיכוי שהכנס ימשוך מספר רב יותר של משתתפים וכן שהחוויה שלהם בסופו של דבר מן האירוע תהיה חיובית. לכן, אולם כנסים במרכז הינו אופציה מועדפת ברוב המקרים, ובוודאי אם מדובר במיקום נגיש במהירות ובקלות מעורקי התנועה המרכזיים, כמו נתיבי איילון, כביש 4 וכביש 6.

בדרך כלל, קהל היעד של כנסים רפואיים מורכב מאנשים עסוקים ורבי פעלים. לכן, כשהזמן דוחק, הסלקציה של כל כנס וכנס הולכת ומתהדקת, ואנשים בוחרים בצורה יותר זהירה לאן ללכת ועל מה אפשר לוותר.

על מנת להשאיר את הכנס שלכם בראש סדר העדיפויות, הקפידו קודם כל לבחור מקום לכנס שהינו מרכזי ונוח לגישה. זמן הוא משאב יקר, וכשהמיקום נגיש, נוח להגעה, ובמקום מקומות חניה מוסדרים, נחסך מהקהל זמן יקר של שיטוט בדרכים והסתבכויות מיותרות.

אם הנכם מחפשים מקום לאירוע במרכז, וואהל סנטר הינו מרכז כנסים אשר ממוקם מול אוניברסיטת בר אילן ברמת גן. מרכז וואהל נגיש מכביש 6 ועורקי תחבורה ראשיים אחרים, ובמקום חניה ציבורית צמודה בתשלום מוזל.

הפקת כנס עם תוכן מקצועי ומשמעותי

בשל טיבו של התחום, כנסים רפואיים הם בדרך כלל רשמיים, מעונבים, פורמליים ומדויקים. קהל המשתתפים בכנסים אלו, הוא קהל תובעני מאוד, אשר לא יגיע לכל כנס שהוא, אלא אם התוכן שבו יציע משהו מעניין, מסקרן ובעל משמעות.

לכן, רצוי להשקיע בכנסים מסוג אלה, הן ברמת התוכן והן ברמת הצורה וההגשה. יש להתמקד בתחום הרפואי הספציפי עליו הכנס מושתת, על מנת לא להסתחרר וללכת לאיבוד. יש לגבש קונספט לכנס, ולמקד את קהל היעד. זה הצעד הראשון להצלחה של כנס מקצועי בכלל וכנס רפואי בפרט.