אם פתחתם סטארט-אפ קטן ואם מבקשים ליצור את המהפכה הבאה, אחת הדרכים הטובות ביותר לקידום העסק היא אירועים עסקיים. חברות, מקטנות ועד גדולות, הבינו כבר את הפוטנציאל שיש באירועים לשיווק העסק שלהם. לצד ערוצי שיווק דיגיטליים שכיום תופסים נתח באסטרטגיות השיווק, הפקת אירועים יזומים והשתתפות באירועים מספקת ערוץ שיווקי חשוב נוסף, שלעיתים מספק תוצאות טובות יותר שכן הוא מאפשר מפגש פנים מול פנים עם לקוחות ושותפים פוטנציאליים.

 מקום לכנסים

בין אם אתם מעוניינים להפיק אירוע עסקי או להשתתף באירוע, השאלה הכי חשובה שכדאי שתענו עליה היא "למה", כלומר, מה המטרה שאתם רוצים להשיג? מטרות אפשריות יכולות להיות לדוגמה הגדלת היקף המכירות והרווחים, השגת לידים, חיזוק הקשר עם הלקוחות, השגת משקיעים או גיוס עובדים. בהתאם למטרה תוכלו להבין מה האסטרטגיה שלכם צריכה להיות – אילו סוגי אירועים להפיק, אילו חסויות להשיג, תכני האירוע ועוד.

סטארט-אפ יכול להפיק תועלת מאירוע מצומצם במשרד וכן מאירוע רב-משתתפים לטובתו תשכרו מרכז כנסים, תלוי במטרה שהוגדרה. להלן דוגמאות לאירועים שיכולים לקדם סטארט-אפים:

  • Round-Table – אירועים קטנים למוזמנים בלבד שמטרתם לדון בנושאים מקצועיים יכולים לעזור בבניית שיתופי פעולה עם ארגונים וחברות ספציפיים ולמצב את החברה שלכם כמובילת דעה ואוטוריטה בתחום.
  • כנס מקצועי – כנס מקצועי יספק את אותה המטרה כמו אירוע Round-Table, אך בהיקף גדול הרבה יותר. כמובן שאירוע גדול לרוב יצריך השכרת מקום לכנסים, אשר בנוי לארח אירועים גדולים ומורכבים.
  • כנס משתמשים – אירוע מסוג זה מתאים לסטארט-אפים עם קהל לקוחות גדול מספיק אשר מזהים שיש ביקוש לאירוע מסוג זה. כנס משתמשים הוא דרך נהדרת להפוך את המשתמשים לקהילה ולצרף לקוחות פוטנציאליים למועדון הלקוחות.
  • גיוס עובדים – במידה והחברה שלכם צומחת ואתם מעוניינים לגייס מספר רב של עובדים, כנס גיוס עובדים יכול לתת לכם מענה טוב משום שהוא יאפשר לכם להתרשם מהמועמדים וגם יאפשר להם להתרשם מהתרבות הארגונית שלהם.
  • גיוס משקיעים – אירועים אלו יכולים להוות הזדמנות להוקיר משקיעים קיימים ולהשיג חדשים.
  • אירוע הכשרה – אירועים שמטרתם להקנות לעובדים ותיקים כלים חדשים ו/או להכשיר עובדים חדשים. חשוב לוודא שתבחרו עבור האירוע אולם כנסים או מספר אולמות על פי הצורך אשר יאפשרו את התנאים האידיאליים ללמידה, החל ממבנה האולם, סידורי הישיבה, במה למרצה, ציוד טכני וכו'.
  • השקת מוצר – הזדמנות לחגוג את ההצלחה של החברה שלכם ולצוד את עיני התקשורת לצורך פרסום ויח"צ.
  • אירוע ללקוחות – כחלק מתהליך שימור לקוחות והגדלת היקפי המכירות, אירוע אקסקלוסיבי ללקוחות יעביר להם את המסר שאתם מעריכים אותם.

ככל שהאירוע גדול ומורכב יותר, החשיבות של המקום בו יתקיים עולה. בראש ובראשונה המיקום הגיאוגרפי. ככל שהקהל רחב יותר, מומלץ לשכור אולם כנסים במרכז אשר יהיה נגיש ונוח להגעה מכל מקום בארץ, בין אם בתחבורה ציבורית או ברכב. המקום צריך להיות מסוגל להכיל את כמות האנשים הצפויה להשתתף באירוע ולספק מספיק אולמות וחללים שונים המתאימים לפעילויות השונות המתוכננות, ולהחזיק בתשתיות ובציוד הדרושים להוצאה לפועל של האירוע ללא תקלות ועיכובים.