מרכז כנסים וואהל סנטרלא מעט מרכזי כנסים מאמצים פרויקטים אומנותיים, גם כדי להציג את כוחם לדרבן יצירתיות וגם כדי לממש מחויבות לקהילה שבתוכה הם פועלים.

מטבע הדברים, כמעט כל מרכזי הכנסים פרושים על פני שטחים נרחבים ומעוצבים כך שיוכלו להכיל אפילו אלפי משתתפים בכינוס אחד. מרכזים אלה כוללים מרחבים עצומים של קירות ריקים ושטחים ציבוריים. בשלב מסוים, הרעיון למלא שטחים ריקים אלה באמנות אטרקטיבית, נראה אולי קצת שאפתני מדי בעיני מנהלי מרכזי כנסים. אבל, השקפה זו השתנתה בשנים האחרונות כאשר מרכזי כנסים התרחבו מעבר לעריכת אירועים עסקיים והחלו להציג גם פרויקטים אומנותיים, שמטרתם, מעבר לקישוט, היא לבנות אוסף אומנותי ברמה עולמית.

במקרים רבים, תצוגת יצירות אומנות היא חלק ממגמה רחבה יותר להידוק החיבור (מבחינה פיזית וסמלית), בין מרכז הכנסים לבין יעדים נוספים של המקום בו מוצגות היצירות. אמנם, אומנות המוצגת בחלל אולם כנסים עשויה להרשים את המבקרים במקום, אבל מעבר לכך, כוונת הפרויקט היא ליצור אינטראקציה ומעורבות בקהילה.

דוגמאות לתצוגות אומנות במרכזי כנסים בארצות הברית, נאשוויל

במרכז הכנסים בעיר נאשוויל מוצג אוסף אומנות שמטרתו להביא יחדיו את התושבים המקומיים. זו הייתה מטרתו המפורשת של ראש העיר שרצה שהמרכז יהיה יותר מאשר מרכז כנסים שמשמש לקיום אירוע עסקי כלשהו, וישמש גם כחזית העיר נאשוויל.

מרכז כנסים זה פתח במאי האחרון תצוגה ובה אוסף של 103 עבודות אומנות, שמונה מהם בקנה מידה גדול, עבודות מיוחדות שהוזמנו למרכז ארכיטקטוני חדשני זה, שהוא כשלעצמו יכול להיחשב כיצירת אומנות בפני עצמה.

חלק גדול מיצירות האומנות, כמו צורת הגיטרה על גג הבניין, נשענים על המורשת המוסיקלית שמאפיינת את העיר נאשוויל. אוסף האומנות במרכז זה חדור גם באנרגיה אומנותית עכשווית וגם בניחוח מקומי, כאשר 43 מתוך היצירות הן של אומנים מקומיים.

מנהלי המרכז רצו לא רק לקשט את החלל, אלא גם להציג יצירתיות חיונית שמאפיינת את האזור כולו.

מרכז הכנסים בבוסטון מסצ’וסטס

במרכז הכנסים של מסצ’וסטס, בבוסטון, מופעל פרויקט אומנות קהילתי מאז שנות ה-90 של המאה הקודמת, אז נפתח מרכז הכנסים והתערוכות בבוסטון. המרכז משתרע על פני שטח ענק.

ב-2004 חלה נקודת מפנה. מנהל פרויקט אומנות בעיר הציע לנצל את ההזדמנות ולהרחיב את תוכנית האומנות המקורית פי עשרה, במונחים של אומנות ואיכות, על ידי שימוש בשטח הנרחב שקיים במרכז הכנסים.

בתחילה, מנהלת מרכז הכנסים חשבה שמנהל פרויקט האומנות רוצה לעניין אותה ברכישת אומנות לאוסף של המקום, אבל במקום זאת הוא הציע לה רעיון שונה – אומנות מתחלפת שתוצג בכל אולמות המרכז, תוך שמירה על חוויה רעננה של המבקרים במקום.

במקום מוצגות גם מספר יצירות קבועות ובנוסף, מרכז הכנסים הזמין תצוגה של עבודות בקנה מידה גדול בשלוש השנים הקרובות, כולל פסלים מגלריות או ישירות מאומנים. היום, מוצג במקום מגוון של יצירות, ממש כור היתוך אומנותי.

האומנות במרכז הכנסים היא הוכחה לכך שבוסטון היא לא עיר ישנה ועייפה, אלא חממה של פעילות אומנותית שמשקפת את הקהילה ותומכת בקהילת האומנות המקומית.