הפקת אירועים עסקייםפרחים לוקחים חלק ניכר בעיטורו ועיצובו של כל אירוע פרטי או אירוע עסקי. גיוונם של פרחים וסידורי פרחים הוא רב מאוד. פרחים יכולים להשפיע מאוד על העיצוב של מקום לאירוע ועל האווירה שתיווצר בו ויש לקחת זאת בחשבון. בכתבה נעלה נקודות שיש לחשוב עליהן כאשר בוחרים את סידור הפרחים המתאים ביותר לאירוע שלכם.

התאמת הפרחים להלך הרוח של אירוע עסקי

אירוע עסקי הוא שם כולל לסוגים שונים של אירועים בעלי מטרות שונות המיועדים גם לאנשים שונים. ישנם אירועים עסקיים כגון השקות או כנסי מתעניינים שהם בעלי אופי שיווקי מובהק ובמהלכם תרצו ליצור התעניינות בקרב המשתתפים, אוירה מלהיבה, קלילה ועליזה אשר תסחוף אחריה את משתתפי האירוע גם לביצוע רכישות. בכנסי מתעניינים האוירה צריכה להיות שילוב של רצינות ומקצועיות יחד עם אוירה שיווקית שאכן תגרום להתעניינות הקהל בעבודת החברה. לעומת זאת, ישנם אירועים עסקיים שהם בגדר יום הדרכה, השתלמות או הסברה לעובדים, אירועים רציניים ורשמיים שאינם בעלי אופי שיווקי. זאת לעומת יום כיף וגיבוש לעובדים שהינו בעל אופי שובבי וקליל.
פרחים ישמשו כאלמנט עיצובי אשר יכול לתמוך בכל אחד מאלה.

חברות גדולות המקיימות ימי הדרכה וכנסים בתדירות גבוהה כדאי ורצוי שיחזיקו בספק, חנות פרחים המציעה סידורי פרחים לארגונים. היתרון בכך קשור להתאמה המושלמת שבין צרכי הארגון לשירות המדויק שינתן על ידי החנות המתאימה. אנשי פרחים מקצועיים ידעו להגיד כי פרחים בצבעי סגול ולבן כמו ליזיאנטוסים למשל יתאימו לאירועים הרשמיים יותר, דוגמת הפקת כנסים מקצועיים. פרחים במגוון צבעים וצורות סידור מעניינות יתאימו לאירועים השיווקיים להעברת מסר של כיף וקלילות. גם ריחם הטוב של הפרחים יוצר אנרגיות טובות ומכניס אוירה טובה ונעימה לאירוע. במיוחד באירועים המיועדים לקהל הרחב או למתעניינים מומלץ שהפרחים גם יפיצו ריח טוב. נמצא במחקרים כי לריח טוב ישנה השפעה על תחושת הנוחות והשחרור של המשתתפים, מה שיכול להשפיע בסופו של דבר על הצטרפות או רכישה. זוהי הסיבה שחנויות רבות בקניון דואגות לריח טוב בפתח החנות.

להתאים את הפרחים לעיצוב המקום

כאשר בוחרים סידורי פרחים לאירועים עסקיים כאלה ואחרים צריך כמובן שהפרחים יתאימו בצבעם, גודלם ובצורת הסידור לעיצוב החלל כולו. סידורי הפרחים הם חלק מן העיצוב הכולל וכך יש להתייחס אליו. להלן כמה טיפים שיעזרו אתכם לבחור נכון את סידורי הפרחים למקום שבו מתקיים האירוע:

  • אם את סידור הפרחים מבצע שוזר פרחים ואילו על העיצוב אחראית חברת עיצוב אירועים, צריכה להיות התאמה ותקשורת ביניהם.
  • הפרחים צריכים להתאים גם לתנאים הטכניים של המקום.
  • סידור גדול מדי באולם קטן יחסית ייצור תחושה מעיקה ולעומת זאת סידור קטן וצנוע לא יתאים באולם כנסים בו החלל הוא גדול ורחב ידיים.
  • באולם ריק כמעט מפריטים סידור פרחים גדול ימלא חלק מן החלל שישנו ויוסיף לו נופך חמים וביתי.
  • אם האולם מלא בפריטים שונים, יספיקו סידורים קטנים וצנועים יותר.
  • במידה ומעוניינים בסידור על גבי כל אחד מהשולחנות שישנם באולם, יש לשים לב שלא יהיו גבוהים מדי ויסתירו ליושבי השולחן זה את זה וימנעו שיחה והיכרות ביניהם (אלא אם כן אתם דווקא מעוניינים למנוע רחשים באולם…) או שיסתירו את הבמה המרכזית במידה ויש.
  • הפרחים צריכים להתאים לתנאים הפיזיים במקום בכדי להישאר רעננים לאורך האירוע. אם לדוגמה האירוע מתקיים בחוץ בשמש כדאי לדאוג לפרחים עמידים לשמש וגם כאלה המשדרים אוירה כפרית יותר כמו חמניות, גבסנית, לימוניום וחרציות. אם מדובר על אירוע בתוך אולם האפשרויות פתוחות יותר מן הבחינה הזו.

פרחים כחלק מן המיתוג

נקודה נוספת שכדאי לחשוב עליה הוא מיתוג באמצעות הפרחים. אם מדובר על הפקת אירוע עסקי שיווקי בו אתם רוצים שתשומת לב הקהל תהיה ממוקדת בכל רגע, גם אם לא במודע, בחברה ובמוצריה, ניתן לרתום לכך גם את סידורי הפרחים. ניתן להזמין סידורי פרחים בעלי צבעי המותג שלכם. אם לוגו החברה הוא בצבעי סגול ולבן לדוגמה יש בידכם אפשרויות רבות: שושן צחור, ליזיאנטוסים, ליליות, צבעונים בצבעי סגול ולבן ועוד. כך הקהל יראה בכל רגע את הלוגו שלכם מול עיניו והדבר מחלחל כמו פרסומת סמויה. נקודה נוספת ואחרונה שיש לתת עליה את הדעת אם האירוע מיועד לאורחים מחו”ל היא משמעותם של פרחים וצבעים שונים בתרבויות השונות. ביפן למשל הצבע הלבן מסמל מוות ולכן לא כדאי שפרחים לבנים יקשטו את האולם. עשו בדיקה כזו לפני הזמנת סידורי הפרחים.

סידורי פרחים הם אלמנט עיצובי שיתאים תמיד. עם זאת, את צורת הסידור, גודלו, סוג וצבעי הפרחים יש להתאים לכל אירוע ואירוע בכדי שיבלטו במקום אך באופן הרמוני ותואם את האוירה שרוצים ליצור.