בין אם מדובר בפני קהל מקומי ומוכר ובין אם בפני אורחים מעבר לים, לכל הרצאה ישנם כללים ברורים כיצד עלינו להתכונן אליה. להרצאות ופרזנטציות חוקי יסוד אוניברסאליים וכדאי שנדע אותם לפני שאנו הולכים לעמוד באור הזרקורים. איך להתכונן להרצאה בפני דוברי שפה אחרת? מלבד ניואנסים קטנים הדבר אינו שונה בתכלית. השוני העיקרי הוא בהבנת השפה, הרי סביר להניח שההרצאה תהיה באנגלית וזאת עשויה להיות בעיה לכל מרצה וגם למשתתפים שאולי אנגלית היא גם לא השפה הראשונה שלהם.

הטיפים המושלמים להרצאה מוצלחת

  • כל הרצאה, תיפול או תקום על הכנה נכונה. לימדו היטב את החומר, שכן במידה ולא תשלטו במידה מספקת בחומר, אתם במהרה תצטיירו כלא מקצועיים וחסרי ביטחון. כן, אין פה פתרון קסם, אם לא תשלטו בחומר המועבר בצורה אבסולוטית מהר מאד הקהל יאבד בכם עניין ויתרה מכך, יתפוס אתכם כלא מקצועיים ובמהרה יאבד עניין.
  • דעו מול מי אתם עומדים: צעירים? קהל בוגר יותר? האם יש לו מנהגים מסוימים? קוד לבוש מסוים? מאיזה מדינה האנשים? מה השפה הראשונה שלהם? האם זה קהל מעורב? כל קהל כנראה יעריך בדיחה טובה אשר תשבור את הקרח ותשבה אותו, ובכך תקנה את תשומת לבו. היכרות מוקדמת עם הקהל בהחלט תתרום לכם להתכונן כראוי בהגיעכם אל כל מקום לאירוע עסקי, חברתי או אפילו פוליטי.
  • אל תפסיקו לנוע, אל תפסיקו להשמיע קול. ישנם מקומות לכנסים רבים, בהם נערכים כנסים ואירועים שונים. לימדו את המקום לפני. מקום קטן ממדים כמובן יהיה אינטימי יותר וידרוש הכנה שונה מבחינת הגברה, תאורה וגודל המסך עליו תוקרן המצגת/סרטון. לעומת זאת, מקום גדול יצריך הכנה שונה. אל תהיו סטטיים, שמרו על שפת גוף פתוחה והקפידו לנוע על פני הבמה על מנת לשמור את הקהל ערני.
  • מה כבר יכול לקרות? תמיד זכרו שהקהל בפניו תעבירו את ההרצאה הם בסך הכול בני אדם. תגיעו מוכנים ונינוחים, בטוחים בעצמכם, תבינו שלא יקרה אסון אם תעשו טעות במהלך ההרצאה. המשיכו הלאה, בסך הכל בני אדם כמותכם יושבים מולכם.

 

לאחר שנים של הפקת כנסים המומחים שלנו במרכז וואהל ישמחו לתת לכם ייעוץ לגבי כל הרצאה או פרזנטציה. פנו אלינו ונשמח לעזור לכם לתכנן את האירוע הבא שלכם במרכז המוביל בארץ לכנסים לכל מטרה.