אולם כנסיםתרבות היא אלמנט חשוב בחיי כולנו, גם במישור האישי, גם במישור החברתי וגם במישור העסקי. חלק חשוב מנושא התרבות נוגע כמובן לנושא האמנות. אחת הדרכים להביא לידי ביטוי אמנים ויצירות אמנות היא דרך תערוכות. תערוכות אמנות הן דבר מקובל ופופולארי בחיי החברה התרבותיים ואף העסקיים. אנשי עסקים רבים רואים חשיבות רבה בקידום אמן זה או אחר, או תחומי אומנות שונים, אם לשם קידום האומנות עצמה או כמנוף לשינוי חברתי. לתמיכה פילנתרופית כזו לרוב יהיה גם תגמול באופן עקיף בדמות פרסום, יחסי ציבור ובניית תדמית רצויה לתורם ו/או לחברה העסקית.

תערוכה שמטרתה לקדם אומן או מוסד אומנות כמו גלריה או מרכז אומנים הינה אירוע שמצריך תכנון, שיווק ויח"צ כמו אירוע עסקי לכל דבר, גם אם מדובר בגוף ללא מטרות רווח. ישנם אספקטים שונים שיכולים להשפיע על מידת ההצלחה של תערוכה. ללא ספק איכות היצירות והמידה בה הן מעוררות השראה הוא האספקט החשוב ביותר, אך ללא התנאים להציגן כראוי, הסיכוי להשיג זאת נמוך. לכן, ישנה חשיבות רבה לבחירת מקום לאירוע שיוכל לספק את התנאים המיטביים להצגת התערוכה.

בחירת מקום לאירוע – אולם כנסים

מרכז כנסים הינו מבנה אשר מכיל מספר רב של אולמות וחללים אשר נבדלים בגודלם ובמבנה שלהם, ולכן יכול להוות פתרון אידאלי להצגת תערוכות. היכולת להכיל מספר רב של אנשים, ולחלק את היצירות והמיצגים במספר חללים שונים הנבדלים גם באופיים מאפשר הצגת תערוכות גדולות ומורכבות. מפיקי האירוע יכולים לדוגמה לאגד בכל אולם כנסים יצירות על פי האומן, נושא היצירה או מאפיינים אחרים. בנוסף, לרוב במרכז כנסים קיים אולם אודיטוריום אשר מאפשר מושב בו יוצגו האומנים ו/או יתקיים דיון על היצירות ונושאי התערוכה, ובכך להעניק נופך נוסף לאירוע.

מרכז כנסים יספק גם מענה מיטבי אם התערוכה היא חלק מאירוע גדול יותר, בין אם מדובר על אירוע בעל אופי עסקי או אחר, שכן ניתן יהיה לייחד אולם כנסים או חלל לובי לצורך התערוכה ולייעד אולמות וחללים אחרים ליתר הפעילויות הכלולות באירוע. תערוכות הן אירוע אמנותי ואסתטי, וככאלו הן צריכות להיות מוצגות במקום שייתן מענה מיטבי גם בהיבט הפונקציונלי, כלומר יאפשר הצגה טובה של היצירות, וגם בהיבט הויזואלי, כלומר שהחלל עצמו ועיצובו לא 'יתנגשו' עם היצירות.

דבר נוסף עליו יש לתת את הדעת הוא כמובן רמת הנגישות למקום עצמו. האם מדובר על אולם כנסים או מרכז כנסים שקל להגיע אליו? האם הוא נגיש מצירי תנועה מרכזיים? אולם כנסים במרכז יספק את המענה הטוב ביותר במידה ומדובר על תערוכה שפונה לקהל הרחב ומבקשת למשוך קהל מכל רחבי הארץ. כמו בכל אירוע, בסופו של יום, ככל שיגיעו יותר אנשים לתערוכה וייחשפו לתכנים ולאומן/מוסד שהיא מבקשת לקדם, האירוע ייחשב מוצלח יותר.