הפקת כנסבעידן שבו המידע נגיש חינם לכל דורש, כנסים מקצועיים הם תחום תחרותי. בכנס מקצועי מתאגדים אנשי מקצוע במטרה להעשיר את הידע שלהם ולפתח קשרים עסקיים וחברתיים. גורמים שונים מארגנים כנסים מקצועיים תוך שהם מתחרים אלה באלה על כמות ואיכות האנשים בעלי עניין בתחום בו עוסק הכנס אשר ייטלו בו חלק. אין ספק כי נוכחות אינטרנטית רחבת היקף תסייע להגביר את כמות המתעניינים והמגיעים לכנס הנוכחי כמו גם לכנסים עוקבים עתידיים. איך עושים את זה? כל המידע במאמר שלפניכם.

היכונו היכונו, בקרוב הכנס!

נוכחות אינטרנטית היא נכס שיווקי חשוב לכל בית עסק, כיום כבר אין צורך כבר להסביר מדוע. אם העסק שלכם משקיע זמן וכסף בנוכחות אינטרנטית, אז כנראה שיש לכם:

  • ערוץ יוטיוב פעיל עם כמות יפה של סרטונים, צופים, וכמובן – לייקים.
  • נוכחות ברשתות חברתיות, בכללן פייסבוק, לינקדאין, טוויטר ואחרות.
  • מאמרים ומידע פזורים באתרים חזקים בהם אזכורים לבית העסק (ואם אפשר, גם קישורים לאתר האינטרנט שלו).

כחלק מתהליך הפקת כנס, חשוב מאוד להיעזר בנכסים הנ”ל על מנת ליידע, לפרסם ברבים ולפתות גולשים המתוודעים אליכם דרך הרשת לברר אודות הכנס. הנה כמה טיפים לצורך כך:

  • ראשית חוכמה, הכינו את האתר שלכם כמקור מידע בנוגע לכנס. אפשרו גישה נוחה למידע בנוגע לתכנית הכנס, התאריכים, המיקום, ואם אפשר – מגוון אפשרויות ליצירת קשר ובירור פרטים נוספים (כגון צ’ט אונליין, מספר טלפון או טופס יצירת קשר).
  • ברשתות החברתיות, צרו הודעות שמוסרות מידע אבל “עם טעם של עוד”, למשל הודעות שבהן נשלחים רמזים על “ההפתעות” שיהיו בכנס, הדגישו פרטים כמו אנשי מקצוע איכותיים שעתידים להגיע לכנס, מיקום הכנס במידה ובחרתם מקום לכנס שהינו אטרקטיבי, מרכזי ונגיש, וכולי.
  • אם יש לכם הרצאות מקצועיות אטרקטיביות, מומלץ להפיץ מידע בסרטונים מצולמים (מעין “קדימונים”), כמו גם ברשתות החברתיות. אם מדובר בכנס בעל ותק פרסמו סרטונים של הרצאות ודיונים מכנסים קודמים, אבל רק אם הם מעניינים או בעלי חשיבות.
  • ניתן להפיץ מידע ברחבי הרשת (מאמרים, פורומים, וכדומה) ולכלול בו פרטים על הכנס. חשוב לזכור שמידע זה יישאר באוויר גם אחרי הכנס, ולכן על מנת לייצר רושם חיובי גם אצל מי שיקרא את ההודעה לאחר הכנס, מומלץ תמיד להוסיף ערך נוסף לכל הודעה, למשל תגובה רלוונטית, רעיון מעניין, וכדומה.
  • ניתן לפתוח אירוע בפייסבוק, אבל אפילו יותר חשוב לזכור להוסיף בכל יום סטטוס בעל ערך בעמוד העסקי ובו להזכיר את הכנס.
  • ניתן לגרום לקהל היעד שלכם לחלוק את הידיעה (לעשות Share) – באמצעות תוכן בעל ערך, מצחיק, משמעותי או תחרות עם פרס למי שישתף את התוכן.

הפקת כנס – שעת ה-ש’ הגיעה

מספר שעות לפני תחילת הכנס, מומלץ להודיע בכל חשבונות המדיה החברתית, שעדיין לא מאוחר להגיע, שיש הפתעות של הרגע האחרון, שהכנס כבר מתחיל ועשרות אנשים נרשמו ויגיעו, שמי שיכול, מוזמן להיכנס לאוטו ולהצטרף לחבורת המצליחנים של הכנס האיכותי שמתחיל בקרוב.

תוכלו להמשיך ולעדכן אודות הכנס בזמן אמת, זה גם יוצר עניין בכנס וגם יש אפשרות לעודד עוד אנשים להצטרף דרך פעילות מקוונת, בעיקר ברשתות החברתיות. הרצאה מעניינת, צילומים ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם, כותרות אטרקטיביות, בדיחה מקצועית – כל אלה יכולים להוות הקדמה מעניינת לקריאה ונוכחות אינטרנטית יכולה להעלות את היוקרתיות והרלוונטיות של הכנס.