מרכז כנסים - וואהל סנטרשיווק חווייתי (experiential marketing) הופך למונח מוכר יותר ויותר בהקשר של הפקת אירועים עסקיים וכנסים. נעשה שימוש בשיווק מסוג זה במסגרת כנסים, תערוכות ואירועים עסקיים אחרים, אך גם כחוויות העומדות בפני עצמן במסגרת אירוע פופ-אפ חד פעמי בן מספר שעות במרחב הציבורי.

אם כן, מהו שיווק חווייתי? שיווק חווייתי הוא יצירת קשר ואינטראקציה עם הצרכנים ואינטראקציה באופן יצירתי ובלתי נשכח. שיווק מסוג זה מוסיף נופך שונה, מיוחד ועדכני לאירועים עסקיים ויכול לסייע למיתוג ובידול עסק או מוצר. על פי מחקרים, שיווק חווייתי מגדיל את החזר ההשקעה (ROI) של אירועים עסקיים.

שיווק חוויתי אינו חייב להיות קשור ישירות למוצר או לשירות של עסק. פעילות יצירתית, כיפית ומשעשעת במסגרת אירוע עסקי תקשר רגשות חיוביים עם העסק או המותג. פעילות שמתמקדת בצרכן ולא בעסק או במוצר יכולה לשרת את בית העסק גם היא באותו אופן. פעילות המשלבת היי-טק יכולה למתג עסק שנתפס כמיושן או מסורתי כחדשני. לדוגמה, דוכן בו לקוחות יכולים לעצב מחדש מוצר יכולה למשוך את תשומת ליבם ולייצר חשיפה מבורכת.

ככל שהפעילות תפעיל יותר חושים, כך המשתתפים יהיו יותר 'שקועים' בתוך החוויה והאפקט שלה יהיה גדול יותר. בנוסף לפן הבידורי, שיווק חווייתי אפקטיבי יותר אם החוויה מציעה ערך ממשי ללקוח כמו מוצר חינם, מזכרת או ידע ותובנות חדשות. משחקים או תחרויות בהם המשתתפים יכולים לזכות במוצר חינם יימשכו יותר משתתפים, וניתן ליצור חשיפה רחבה על ידי שיווק משלים ברשתות החברתיות. בהיבט זה כדאי לחשוב גם על דרכים לרתום את המשתתפים עצמם על ידי הצעת פרס התלוי בצילום החוויה ובשיתופים ברשת.

כאשר חושבים על שיווק חווייתי, צריך לחשוב 'מחוץ לקופסה'. נסו לחשוב על שיתופי פעולה אפשריים עם חברות מתחומים שונים לחלוטין מזה שלכם, מה שיפתח גם אפשרויות של חשיפה לקהלים חדשים באירועים עסקיים, תערוכות וכנסים מקצועיים שונים. אפשרות נוספת היא להתכתב עם טרנד פופולרי שיכול לעניין את הלקוחות שלכם או נושאים פופולריים שהלקוחות שלכם יכולים להתחבר אליהם כמו איכות הסביבה, ולשלב אותם באסטרטגיה השיווקית. באופן זה המותג יכול לנכס לעצמו ערכים רצויים.

אם כן, אם אתם מתכננים אירוע עסקי או כנס, שקלו להוסיף פעילות 'מחוץ לקופסה' של שיווק חוויתי. חשבו על הלקוחות שלכם ומה שיכול לעניין אותם, ועל שיתופי פעולה אפשריים עם עסקים וחברות אחרים. לא פחות חשוב מכך, בבחירת מקום לאירוע עסקי וודאו שהמקום יכול לספק לכם את מה שצריך בכדי להוציא את התוכנית לפועל. בחרו מרכז כנסים אשר ערוך לארח אירועים עסקיים מורכבים וכנסים ויכול לחשוב באופן יצירתי כיצד ניתן להוציא לפועל את הרעיון שלכם. מרכזי כנסים ואירועים מציעים מגוון רחב של אולמות כנסים וחללים מקורים ופתוחים, תשתית טכנית ובכך התאמה מיטבית לצרכים של כל אירוע.

למחפשים אולם כנסים במרכז, וואהל סנטר יכול להוות פתרון מושלם, שכן מרכז הכנסים ממוקם ברמת גן בסמוך לאוניברסיטת בר-אילן, ונגיש בקלות ובמהירות מעורקי התחבורה הראשיים דוגמת כביש 1 וכביש 6. המבנה הייחודי והפונקציונלי מאפשר פיצול החללים השונים על פי הצורך.