אירוע עסקי - מרכז וואהלהשתתפות באירועים עסקיים היא חלק חשוב משגרת העבודה של כל עובד אשר אמון על שיווק או פיתוח עסקי, אלא שהיא מקבלת משנה תוקף כאשר מדובר בעצמאים שהצלחתם המקצועית תלויה במידה רבה ביכולתם להציב יעדים ריאליים וברי השגה ולחתור להשגתם בהתמדה. במובן הזה, ההגעה לאירוע עסקי היא לא רק הזדמנות להתרענן מעט מסביבת העבודה המוכרת לכם ממילא – אלא בעיקר הזדמנות פז להכיר את האנשים הנכונים ולמנף את הנוכחות שלכם לכדי הזדמנויות עסקיות שיניבו פירות בהמשך הדרך. לפניכם כמה טיפים מעשיים שיאפשרו לכם להפיק את המירב מהאירוע העסקי הבא בו תקחו חלק.

אירוע עסקי – הגיעו מוכנים מראש

נטוורקינג, נטוורקינג ושוב נטוורקינג. זו אמנות בפני עצמה וזה לחם חוקם של עצמאים ויזמים.
לא לשווא זהו חלק חשוב ומדובר בכל תהליך ייעוץ שיווקי שתעברו ואולם, חשוב להגיע לאירועים עסקיים מסוג זה מוכנים מראש, כדי שתוכלו לעשות זאת ביעילות ולמקסם את התוצאות. הדבר הראשון, ובמידה רבה גם החשוב ביותר, שעליכם להקפיד עליו עוד לפני ההגעה לאירוע עסקי הוא כרטיסי הביקור שלכם. וודאו שהכנסתם לארנק מספיק כרטיסים שאותם תוכלו לשלוף בכל רגע נתון בכדי לא למצוא את עצמכם אובדי עצות בדיוק כשהאדם שאותו רציתם לפגוש עומד מולכם ומושיט לכם את הכרטיס שלו. בנוסף, אל תשכחו להביא עט ובמקרים מסוימים, בהתאם לאירוע, אולי אפילו פנקס קטן בו תוכלו לרשום הערות.

אין מקום לאיחורים אופנתיים

זאת ועוד, ככל שהדברים אמורים באירועים עסקיים, כדאי מאוד לוותר על האיחור האופנתי ודווקא להקדים, משום שככל שתקדימו כך תהיה לכם האפשרות לשוחח עם חלק מהאנשים ביחידות, להחליף כרטיסי ביקור או לסכם על פגישה בנחת, לפני שהמקום כולו יתמלא והיתרון היחסי שלכם ילך לאיבוד.

במידת האפשר – היעזרו במארגני האירוע

אם אתם מכירים את האנשים שארגנו או יזמו את האירוע בקשו מהם להכיר לכם חלק מהאורחים או הנואמים שעבורם הגעתם. אחרי הכל, אם מדובר באדם מוכר ומבוקש שכולם חפצים ביקרו הרי שעצם העובדה שאתם מכירים את מארגני האירוע עשויה לשמש עבורכם בבחינת יתרון יחסי ולקרב אתכם צעד נוסף אל עבר הפגישה הנכספת לה ייחלתם.

הקפידו על הצגה עצמית קצרה ותכליתית

מעצם טבעו, אירוע עסקי הוא מפגש רב-משתתפים ומכאן שעליכם לזכור שבדיוק כמו שאתם עלולים לא לזכור את כל מי שפגשתם ביום שאחרי, כך גם בני שיחתכם מן העבר השני עלולים לשכוח מי אתם או לסנן אתכם אל מחוץ לתודעתם אם לא תעשו עליהם את הרושם הנדרש. בדיוק מהסיבה הזו כדאי מאוד להתאמן מראש על הצגה קצרה ותכליתית בת לא יותר מחצי דקה ובה תספרו בקצרה מי אתם, מה רצונכם, והכי חשוב, באיזה אופן הפגישה שאליה אתם חותרים תקדם גם את מי שמקשיב לכם.
חשוב מאוד לדבר בקצרה ולא להאריך בדברים, משום שזה עלול להיתפס כטרחנות מיותרת. לאחר שהצגתם את עצמכם ושוחחתם מעט, הקפידו להחליף כרטיסי ביקור ולסיים את השיחה במשפט מניע לפעולה, כזה שלא ימסמס את השיחה ואת מה שסוכם במהלכה. כך, למשל, כדאי לסיים שיחה באירוע עסקי במשפט כמו “היה נעים מאוד להכיר, ביום ראשון ארים טלפון ללשכתך ואתאם לנו פגישה.”

כלל 24 השעות

לבסוף, למחרת אירוע עסקי, אלא אם סיכמתם על שיחת טלפון במועד מאוחר יותר, הקפידו לאסוף את כל כרטיסי הביקור שאספתם ושלחו מייל אישי לכל אחד מהאנשים שנתנו לכם אותם. זכרו, את המכתב כדאי לכתוב בנימה רגועה ולא שיווקית-אגרסיבית משום שמטרתו היא לא לחתור מידית לפגישה, אלא להודות לאדם שנמצא מן העבר השני על תשומת לבו, ולפתוח הלכה למעשה את שרשור ההתכתבות אשר יוביל בסופו של דבר לפגישה.