wohl-center12אם זו לכם הפעם הראשונה שאתם מארגנים כנס אשר כולל מצגת או הרצאה המלווה בעזרים חזותיים, אתם בוודאי עומדים אובדי עצות מול המבחר הענק הקיים של מסכים ומקרנים, שלא לדבר על אינספור השילובים האפשריים בין המקרנים המתאימים למסכים הקיימים. מאחר ולמקרן ולמסך ההקרנה המלווה אותו ישנה חשיבות ביצירת חוויית הצופים, קיים הצורך לבחור את המקרן המתאים ביותר ואליו להתאים את המסך.

השכרת מקרנים – כיצד בוחרים מקרן?

חברות השכרת מקרנים מקצועיות מחזיקות בהיצע שלהן מקרנים רבים. בבחירת המקרן הנכון, ישנם ארבעה קריטריונים:

  1. Ansi Lumines (עצמת ההארה של המקרן) – לעצמת הארה של מקרנים ארבע דרגות טווח שונות, מהן שלוש אשר עשויות להתאים לכנס לפי גודל האולם בו הוא מתרחש וכמות התאורה שבו: מקרן בטווח של 2000-2990 Ansi Lumines – מתאים להרצאות ומצגות באולמות אירועים קטנים כאשר הם 1/2 עד 1/4 מוארים, מקרן בטווח של 3000-3990 Ansi Lumines – מתאים להרצאות ומצגות באולמות אירועים בינוניים כאשר הם 1/2 עד 1/4 מוארים, מקרן בטווח של 4000-9000 Ansi Lumines – מתאים לכנסים באולם גדול חצי מואר.
  • רזולוציה – אף היא מתחלקת למספר סוגים, כאשר מומלץ לבחור ברזולוציה טבעית XGA של 768X1024 ומעלה.
  • ניגודיות (Contrast) – גם כאן, קיימים מספר סוגים, כשדרישת הסף היא מקרן בעלי ניגודיות סטטית בתחום שבין 1:1000 ועד 1:2000 (כולל).
  • גילו של המקרן – ככל שהמקרן מבוגר יותר, עצמתה של המנורה שבו חלשה יותר.

כיצד בוחרים מסך להקרנה?

בבחירת מסך, ישנם מספר קריטריונים לבדיקה:

  • גודל המסך – בניגוד לתחומים אחרים, בבחירת מסך לכנס, לאו דווקא המסך הגדול יותר הוא זה שיתאים למטרותיכם. מבחינת הגודל המומלץ ישנו תנאי אחד בלבד – המסך צריך להיראות היטב מכל מקום באולם.
  • איכות הבד – מומלץ לבחור בבד כפול או בבד איכותי.
  • המתיחה של בד המסך – מסך שאינו מתוח עלול לגרום למוקרן עליה לקבל דפורמציה ולהתעוות.
  • יציבותו של המסך – האפשרות לקבע את המסך בצורה יציבה על מנת להשיג את התמונה המוקרנת החדה והטובה ביותר.

התאמת המסך למקרן

על מנת להפיק את התוצאה האפקטיבית ביותר, יש להתחשב במספר קריטריונים: עוצמתו של המקרן, המרחק בין הצופים ובין המסך, נתוניו של המסך (גודלו, צבעו, הבד ממנו הוא עשוי), המרחק שבין המקרן למסך וכד'. כל הקריטריונים הללו, יוצרים אלמנט שנקרא Screen Gain – רמת החזר האור מהמסך, הנמדד יחסית לסטנדרט של מסך לבן מאט (אשר מעניק תוצאה מושלמת). ישנם מחשבונים המחשבים את ה-Screen Gain הנדרש (למשל, זה שבאתר ProjectorCentral), או, שלחילופין, תוכלו להתייעץ עם חברת השכרת מקרנים מנוסה ומקצועית, אשר תשמח לסייע לכם בהתאמה.