אולם כנסיםאנשי עסקים מנווטים את עבודתם בעולם המטורף של המדיה החברתית התוססת שלנו, עד שלפעמים הם שוכחים את החשיבות של מפגש פנים אל פנים עם אנשים אחרים בקהילה העסקית.

יש יתרונות למי שפעיל בתחום המקצועי של התעשייה שלו. יש כוח בלהיות מחובר לאנשים אחרים שפעילים במסגרת העבודה שלכם, אבל גם קל אולי לשכנע את עצמכם שלא להתחייב לאותו מפגש שנתי שנה אחרי שנה. אנשים רבים חושבים שמספיק להיות חלק מהארגון ולא צריך לטרוח ולהופיע לכל אותם כנסים ואירועים.

בעלי עסקים קטנים שהם עסוקים מדי, חושבים פעמיים אם לקחת כמה ימים מחוץ למשרד כדי להשתתף בכנס, בתערוכה או בסמינר. זה נראה להם כמו בזבוז זמן. למעשה, פגישות אלה עם אחרים יכולים להיות בדיוק מה שהם זקוקים לו כדי לגלות דרכים חדשות לצמיחת העסק שלהם.

רבים חושבים שלהיות בסביבת המתחרים, זה סתם בזבוז זמן, או גרוע מכך, הזדמנות לאחרים לגנוב רעיונות שלהם. אבל לא כל מי שנמצא בענף הוא גם מתחרה. רבים יכולים להיות גם חברים ובעלי ברית. הלך הרוח שבו תבחרו להיות בכנס שנועד לקידום או פיתוח מנהלים, למשל, ישפיע גם על התוצאות של הכנס עבורכם.

מדוע כנסים חשובים לפיתוח ארגוני כמו גם פיתוח מנהלים?

– הזדמנויות ללמוד. לא משנה עד כמה אתם מנוסים בעסק שלכם, כל אחד יכול ללמוד עוד ועוד. עבודה במיזם עסקי קטן יכולה לעיתים קרובות להיות מאוד מבודדת, ללא חשיפה למגוון רחב של נקודות מבט, בלי אפשרות לפספס רעיונות ומגמות חדשות שיכולות להשפיע על התוצאות בעתיד. ההיבט הלימודי של הכנס יכול לחשוף כל אחד מהעובדים והמנהלים לדרכים חדשות לעבודה ולניהול העסק ולעזור לגלות איך ניתן להיות יותר פרודוקטיביים.

– יצירת קשרים עם עמיתים למקצוע. תעשיית הכנסים מספקת הזדמנות מצוינת ליצירת רשת. לעיתים קרובות יכולים מתחרים מאזורים אחרים להתגלות כמשאב יקר ערך לשיטות עבודה אחרות. הימנעות ממפגשי עמיתים מתוך פחד שאחרים יגלו את היתרון התחרותי שלכם, יכולה למעשה להגביל את ההצלחה של העסק. שיתוף פעולה הוא הדרך ליצירת רשת. אמנם יש מי שכוונותיו יכולות להתגלות כחשודות, אבל, רוב האנשים יכולים לעזור זה לזה לחשוף רעיונות ולעורר השראה כשהם לומדים להכיר אחד את השני ברמה האישית.

– מפגש ספקים ולקוחות חדשים. לעיתים קרובות מדי אנשים נרתעים מאזור התערוכות שמוצג בלובי או בתוך אולם כנסים במרכז האירועים. אולי הם חוששים פן יצטרכו לדבר עם אנשי מכירות… אבל ספקים אלה מתחום הענף שלכם, הם דווקא אלה שכדאי לכם לשמוע את דעתם אם אתם רוצים ללמוד על האקלים העסקי הנוכחי. גילוי מוצרים ושירותים חדשניים עבור העסק שלכם הוא הכרחי כדי להישאר בתחרות בעולם המהיר של ימינו. בנוסף, הספקים שמוכרים לענף התעשייתי שלכם, יודעים היטב מה קורה בעסקים של המתחרים שלכם. השקיעו זמן בנותני החסות לאירוע, והפכו אותם לחברים ולבעלי הברית שלכם.

– למצב את עצמכם כמומחים. כאשר אתם פעילים בתעשייה שלכם, אתם יכולים לפתח את המוניטין שלכם כמומחים בעיני העמיתים ובעיני הלקוחות שלכם. בדרך כלל מבקשים ממשתתפים וותיקים בכנסים אלה לשאת דברים באירועים עסקיים שונים, לכתוב מאמרים ולפרסם את דבריהם בתעשייה. תרצו או לא, אנשים מעדיפים ליצור קשר עם המומחים בענף שלהם. הלקוחות מרגישים טוב יותר כשהם עושים עסקים עם העמיתים. אם האסטרטגיה שלכם היא להיות “שומרי הסוד” הטובים ביותר בקהילת העסקים שלכם, לא תהיה לכם ההזדמנות להיות בעלי ערך לאחרים.