לא משנה כמה החברה שלך גדולה או קטנה, תמיד יש מקום לעריכת אירוע עסקי. קרא וגלה את הסודות לייעול אסטרטגיית השיווק שלך באירוע.

אם אתה סטרטאפ המכוון להוביל את המהפכה הבאה , אתה צריך להוביל גם ערוצי שיווק מהפכניים, כלומר – אירועי שיווק עסקיים. אירועים עסקיים אינם דבר חדש ובעשרות שנים האחרונות חברות גדולות וקטנות כאחד מבינות את החשיבות שבעריכת אירוע עסקי לצורכי שיווק.

Auditorium - Wohl Conventions Center convention center tel aviv   

מדוע חברות סטרט-אפ צריכים להשקיע באירועים?

מעבר לערוצי השיווק הדיגיטליים כמו פרסום ממומן, פרסום אורגני, ניוזלטרים או רשתות חברתיות, ישנו צורך בהפקת אירועים היוצרים אינטראקציה עם קהל הלקוחות או השותפים הפוטנציאלי. עם השנים, הופך הקהל לפחות סובלני כלפי ערוצי השיווק הדיגיטלי, כך שעולה החשיבות שבשיווק דרך תקשורת פנים מול פנים הפקת אירוע עסקי היא הדרך האידאלית לצבור יתרון משמעותי על פני המתחרים שלך, לבנות ולהגדיל את קהל הלקוחות שלך. 

אז איך אפשר לייעל את האירוע העסקי שלך?

1. מהן מטרות האירוע?

מהי התוצאה אותה אתה מקווה להשיג מהפקת האירוע? לכל עסק או חברה יכולים להיות מטרות שונות בין אם מדובר בהגדלת ההכנסות, קשרי לקוחות חזקים יותר, ליצור קשרים עם משקיעים או לגייס עובדים חדשים. מטרת האירוע היא שתקבע את אסטרטגיית האירוע שלך – איזה סוג אירוע זה יהיה, מהם התכנים שיועברו לקהל המשתתפים, עיצוב האירוע והמסרים שברצונך להעביר.

2. כמות המשתתפים וסוג הישיבה

אירוח במקום לאירוע עסקי לא חייבת להיות השקעה גדולה עברות הזנק. יש לעשות חישוב מוערך של כמה אנשים מוזמנים לכנס ואיך למקם אותם. במידה ומדובר באירוע עסקי של ישיבה סביב שולחנות, ניתן לבחור את גודל השולחנות (בין אם מדובר בשולחן של 10 או 30 איש) ולמקם אותם באופן חכם כך שיצרו אווירה נעימה ולא צפופה או מרווחת מידי.

מרכז כנסים וואהל סנטר מרכז כנסים וואהל סנטר preferred Convention Center

3. את מי אנו מתכננים להזמין?

המשתתפים אותם אתם רוצים להזמין יכולים להשפיע רבות על האם תצליחו להשיג את מטרת האירוע. כך למשל אם ברצונכם להפיק אירועים עסקיים על מנת להאיץ מכירות – הדוברים הטובין ביותר עבור במוצר שלך הם הלקוחות שלך. הפקת אירוע עסקי המשלב גם לקוחות קיימים וגם לקוחות פוטנציאליים בסביבה קטנה, מעלה משמעותית את הסיכויים להשגת משטרת האירוע. דוגמה נוספת היא אירוע עסקי לצורך גיוס עובדים – בחרו עובדים איכותיים בחברה להשתתף בכנס בכדי להעביר למועמדים פוטנציאלים את מהות תרבות החברה בצורה הטובה ביותר. רעיונות לאירועים נוספים אפשריים הם אירועים בהם העסק מביע את הערכתו לקהל המשקיעים או הלקוחות שלו, אירועי הדרכה על כלי חדש זה או אחר שהשקתם, אירוע "שחרור" מוצרים חדשים לשוק ועוד.

4. מצא נותני חסות לאירוע

כמובן לא כל עסק יכול למצוא ספונסרים לאירוע על מנת לצמצם עלויות. חברות שיש להן משקיעים או שותפויות עם חברות אחרות יכולות למצוא נותני חסות בצורה קלה יותר. נותני חסות יכולים לממן את האירוע כולו, או חלקו ולקבל בתמורה הכרה ושיווק דרך הכנס.

אולם כנסים ואירועים 3  אולם כנסים ואירועים 2 

5. שימוש בתקשורת

הוציאו כתבה עם ערך מוסף לגורמי התקשורת השונים בכדי לשווק את הכנס. אם מדובר בחידוש טכנולוגי או התרחבות החברה – כל ידיעה בעולם העסקי והכלכלי היא ידיעה חדשותית עבור גורמי התקשורת. נצלו את הרשת הדיגיטלית גם היא עבור שיווק האירוע. אם זה דרך בקשות שיתופים של חברים, לקוחות ברשתות חברתיות או מפה לאוזן – כל דרך היא טובה.  

לסיכום, וודאו כי מרכז הכנסים אותו אתם שוכרים יכול לספק לכם את התשתית הדרושה בכדי להפיק אירוע באיכות הגבוהה ביותר. אירוע עסקי חייב להיות מקצועי, לשדר אווירה מכובדת ועסקית בכדי להשיג את מטרותיו. מקום לאירוע עסקי ברמה מקצועית, ידאג לכם לכל הדברים הטכניים עד לפרטים הקטנים החל מתאורה, סאונד, מקרנים ועד לעריכת חלל ההתכנסות, ניקיון האולמות ועוד. ברגע שעשיתם בחירה נכונה של אולם כנסים מקצועי, כל מה שנותר לכם היא לחשב את אסטרטגיית השיווק להשגת מטרות האירוע.